۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۵۰

هراتی:

اهداف امور تربیتی نباید مورد غفلت واقع شود

اهداف امور تربیتی نباید مورد غفلت واقع شود

کرج – خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج تاکید کرد: اگر می گوییم امور تربیتی صدقه جاریه شهدیدان رجایی و با هنر است نباید از اهداف آنها برای راه اندازی این نهاد مقدس غافل شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش مربیان و معاونان پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه کرج پیش از ظهر امروز با حضور هراتی رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه، حجت الاسلام مظاهری از علمای حوزه علمیه قم، جمعی از معاونان و مربیان پرورشی، بهداشتی و مشاوره ای ناحیه سه و برخی از روحانیون حوزه علمیه به مناسبت اولین روز از هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در کانون فرهنگی تربیت رشد کرج برگزار شد.

توجه ویژه به مبانی تربیتی هجمه های دشمن را خنثی می کند

مدیر آموزش و پرورش نایحه سه کرج گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه و هجمه های خصمانه دشمن برای جدایی نسل نوجوان و جوان از از ولایت نقش امور تربیتی و مربیان تربیتی برای خنثی سازی این امر بسیار مهم و حیاتی است.

احمدعلی هراتی ادامه داد: دردوران دفاع مقدس به تعبیر امام راحل جبهه یک دانشگاه بود و دغدغه های تربیتی در آن زمان کمتر از امروز احساس می شد.

وی تاکید کرد: امروز با توجه به هجمه های دشمن در تمامی ابعاد فرهنگی و مخاطب قرار دادن نوجوانان و جوانان نقش مربیان تربیتی بیش از پیش جلوه پیدا می کند و اگر در این امر مهم توجه ویژه به مبانی تربیتی نداشته باشیم به اهداف دشمن کمک کرده ایم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اظهار داشت: توجه ویژه به فرهنگ عفاف و حجاب برای دانش آموزان دختر و پسر، تغییر مبانی کتب درسی بر اساس آموزه های دینی و قرآنی، توجه به فرهنگ نماز و .... که در سند تحول بنیادین به آن اشاره و توجه شده است مدارس را محل زندگی و حیات طیبه تبدیل کرده است.

هراتی با اشاره به اهداف نهاد امور تربیتی، افزود: حفظ و حراست از مرزهای اعتقادی و ارزشی نسل جوان، مبارزه با افکار انحرافی و مخربی که جامعه را تهدید می کند، ترویج ارزش ها و معارف اسلامی، جذب مربیان دلسور تربیتی و ... از جمله اهداف این نهاد مقدس است.

وی گفت: اگر می گوییم امور تربیتی صدقه جاریه شهدیدان رجایی و با هنر است نباید از اهداف آنها برای راه اندازی این نهاد مقدس غافل شویم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با اشاره به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: یک دهه با حذف مراکز تربیت معلم صدمه بزرگی به بدنه آموزش و پرورش وارد شد و خوشبختانه امسال با راه اندازی دانشگاه فرهنگیان این خلاء پر شده است.

با فرق نو ظهور آگاهانه برخورد کنیم

یکی از روحانیون حوزه علمیه قم که به عنوان سخنران ویژه این مراسم برای بحث و پرسش و پاسخ پیرامون فرق نوظهور دعوت شده با تاکید بر برخورد آگاهانه با فرق نوظهور، اظهار داشت: فرقه های کاذبی که به نام عرفان و معنویت در کشور وجود دارد جریان های انحرافی طراحی شده از سوی دشمن است.

حجت الاسلام حمید رضا مظاهری تاکید کرد: متاسفانه گرایش برخی جوانان به این فرقه ها ناشی از عدم آگاهی کافی و اطلاع رسانی در مورد عرفان های نوظهور به آنان است.

وی در ادامه به یکی از فرقه های نوظهور که مباحث گسترده را مطرح می کند اشاره و به ارائه مطابی در خصوص اشکالات موجود دراین فرقه پرداخت.

همچنین در پایان جلسه پرسش و پاسخ برای پاسخگوی به سوالات مربیان و معاونان پرورشی در خصوص عرفان های نوظهور نیز برگزار شد.

 

کد خبر 2006769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha